2 квітня 2013 р. Українська бібліотечна асоціація спільно з Комітетом Верховної Ради України з питань культури і духовності за підтримки Програми сприяння Парламенту ІІ провела експертне обговорення «Роль бібліотек у забезпеченні доступу громадян до інформації та електронного урядування», на яке було запрошено народних депутатів України – членів Комітету ВРУ з питань культури і духовності, Комітету ВРУ з питань інформатизації та інформаційних технологій, Комітету ВРУ з питань науки і освіти, Комітету ВРУ з питань свободи слова та інформації, Комітету ВРУ з питань державного будівництва та місцевого самоврядування, Адміністрації Президента України та Секретаріату Кабінету Міністрів України. Детальніше див. на порталі УБА.
Під час зустрічі обговорювалося широке коло питань, важливих для розвитку бібліотек, зокрема й важливість удосконалення існуючого законодавства.
УБА пропонує розглянути законопроект «Про внесення змін і доповнень до деяких законодавчих актів України (щодо модернізації бібліотек та розвитку бібліотечної справи)», автором якого є Народний депутат України Я.П. Федорчук. Ваші пропозицій та зміни до запропонованого тексту треба вносити у порівняльну таблицю та надсилати за наступними контактами: тел: (044) 255-44-91 (помічник-консультант Васильєва Тетяна Вікторівна); Факс: (044) 255-49-92; Ел. пошта: Fedorchuk.Yaroslav@rada.gov.ua
Законопроект «Про внесення змін і доповнень до деяких законодавчих актів України (щодо модернізації бібліотек та розвитку бібліотечної справи)”
10 Квітня, 2013 від libinnovate
Відповідей: 57
Вітаємо Президію УБА з суттєвим
та змістовним заходом!
Вітаймося, колеги!
Нас чують! 🙂
Если очень хотеть и стремиться,
то все преграды нипочем 🙂
Валентино Степанівно! Дякуємо за цей пост.
Бо на порталі немає ніякої можливості дискутувати.
А тема довгождана, цікава і дуже-дуже важлива.
Спасибі! -: )))) Підписали – дванадцять!!!
Ярослав Петрович народний депутат чотирьох скликань,
мудра людина, такий вирішить і складне питання.
Колеги, хто вже розібрався де знайти текст запропонованого народним депутатом України Федорчуком Я.П. законопроекту «Про внесення змін і доповнень до деяких законодавчих актів України щодо модернізації бібліотек та розвитку бібліотечної справи», дайте посилання.
Я особисто шукала – не знайшла. Але я знаю, що Ярослав Петрович нещодавно (у лютому-березні ц.р.) готував проект постанови Верховної Ради України «Про відповідальність Кабінету Міністрів України». З пояснювальної записки до цієї постанови ВР, яку готував пан Я.Федорчук, слідує, що наразі в Україні за межею бідності живуть четверо з п’яти громадян. Про стан бібліотек не згадується, але з тексту документу відчувається, що проблему з бібліотеками усі 173 підписанти цієї постанови знають.
Бібліотекарям дуже хочеться мати надійних провідників. Ярослав Петрович Федорчук добре знає які бувають провідники. Мабуть і сам перейняв їх кращі риси. Сайт «Хто є хто в Україні» оцінює активність народного депутата Ярослава Федорчука на 77%. Там же по партійній дисципліні характеризується на 100%. Щоправда, особисто досі законопроектів не пропонував. Громадянський рух ЧЕСНО на сторінці Інтернет – http://www.chesno.org/meter/person/157/pdf/ – повідомляє про цього народного депутата своє. Ярослав Петрович Федорчук є представником політичної сили «Батьківщина»; не остання людина в партії. Чи не Я.Федорчук підказав свого часу Юлії Тимошенко думку підвищити бібліотекарям заробітну плату на 50% :). Сподіваймося і далі на краще!
Шановні колеги! Нагадаю, хто ще не знає: 17-18 квітня 2013 року в Києві проводитиметься VІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Бібліотека і книга в контексті часу». Цього року тема: «Публічні бібліотеки: традиції і сучасність». Мета цьогорічної конференції – активізація основних напрямків розвитку і модернізації публічних бібліотек України. Увага! Йтиме кваліфікована фахова мова про подальший розвиток і модернізацію українських бібліотек! То може й до проекту закону буде бажання долучитися?
Без сумніву, там будуть усі умови для потужної «мозкової атаки». То може саме там і буде покладена основа так давно очікуваного проекту закону? Особливо з огляду на те, що організатор заходу – Національна парламентська бібліотека України за підтримки Міністерства культури України у партнерстві з Програмою «Бібліоміст». «Золото» галузі – одночасно і в одному місці! Тиждень – це мить, дочекаймося…
Нікого не хочу образити, але нагадаю, що частина 2 статті 1 закону України «Про Регламент» визначає, що регламент встановлює порядок підготовки і проведення сесій Верховної Ради, її засідань, формування державних органів, визначає законодавчу процедуру, процедуру розгляду інших питань, віднесених до її повноважень, та порядок здійснення контрольних функцій Верховної Ради. Отже саме Регламент визначає «законодавчу процедуру», яка складається із різних елементів і зокрема встановлює вимоги щодо:
– оформлення законопроектів;
– порядку попереднього розгляду законопроектів парламентськими комітетами;
– порядку розгляду законопроектів Верховної Ради України за процедурою читань;
– порядку повторного розгляду закону з пропозиціями Президента України;
– порядку внесення змін до законів та скасування законів;
– порядку опублікування законів.
Беручись щось змінити у бібліотечному законодавстві, нам потрібно все це усвідомлювати.
Колеги, незважаючи на пізню годину, я хочу звернути увагу усіх тут дискутуючих на те, що у законотворчому процесі є таке поняття, як «законодавча пропозиція». Законодавча пропозиція – це звернення суб’єктів правовідносин з обгрунтуванням доцільності або необхідності прийняття чи зміни закону. Законодавча пропозиція, як правило, подається у формі проекту концепції зміни існуючого закону чи проекту нового правового регулювання правовідносин. Всі суб’єкти правовідносин мають право передавати на розгляд суб’єктів законодавчої ініціативи концепцію законопроекту. Суб’єкти законодавчої ініціативи можуть взяти їх за основу для розробки відповідного законопроекту або визнати їх подальшу розробку та прийняття недоцільними.
У нас у ролі суб’єкта законодавчої ініціативи виступає Комітет ВР з питань культури і духовності. А законодавчу пропозицію, виходить, надала Комітету наша УБА. Так? Де текст законодавчої пропозиції УБА? Опублікуйте.
До речі, законодавча пропозиція повинна відповідати на такі запитання: 1) які проблеми і недоліки існують в суспільних відносинах і (або) правовому регулюванні у сфері, якої стосується законодавча пропозиція; які недоліки існують в правовому регулюванні у цій сфері? 2) які причини виникнення проблеми? 3) які наслідки можуть настати якщо дане питання залишити без уваги; чи може бути загострення проблеми, залишення її без змін, зникнення з часом в порядку саморегулювання без державного втручання? 4) чи підлягають дані відносини обов’язковому врегулюванню у вигляді закону; чи вони можуть бути врегульовані підзаконними нормативними актами? 5) які питання необхідно додатково вивчити в зв’язку з даною проблемою? чому вона повинна бути врегульована саме зараз; 6) чи буде таке врегулювання відповідати принципу верховенства права, Конституції України, нормам міжнародного права в тому числі права Європейського Союзу; 7) чи таке врегулювання враховує досвід законодавчого вирішення схожих питань в інших демократичних країнах?
І про Концепцію законопроекту. Концепція законопроекту має розкривати такі питання: 1) наявність потреби у врегулюванні відносин, пояснення необхідності правового регулювання цих відносин і його обсяг; 2) аналіз пропозицій вчених, результатів опитування громадської думки, відповідних статистичних даних; 3) місце майбутнього закону в системі законодавства, у галузі; 4) зміст конкретних положень законопроекту, тобто, які правила відносини варто встановити, дозволити або заборонити; 5) можливі наслідки реалізації майбутнього закону: економічні, політичні, соціальні, правові та ін.; 6) витрати матеріальних, фінансових і інших ресурсів, необхідних для реалізації положень майбутнього закону, а також оцінку доцільності таких витрат з огляду на очікувані результати; 7) необхідність додаткового вивчення питань у зв’язку з даною проблемою; чому вона повинна бути врегульована саме зараз; 8) кількість зацікавлених юридичних осіб, яких даний проект буде стосуватися; 9) зрозумілість і прийнятність для громадян нового регулювання.
Наша президія УБА вдало зорієнтувалась, запросивши на таку зустріч представників Комітету ВРУ з питань інформатизації та інформаційних технологій. Бо у бібліотечній галузі накопичилось багато проблем такого змісту. Держава в особі Мінкульту фактично уникає практичного вирішення питань інформатизації бібліотек. А здійснення проекту «Бібліоміст» дало тільки невеличкий відсоток задоволення реальних потреб бібліотек у комп’ютерах. Бо такими темпами нам знадобиться ще тридцять років!
Подивилась порівняльну таблицю змін до законів. І не побачила там слідів роботи цього комітету ВРУ. Чому? Виходить, що вони на тій зустрічі відбули формально. Темою не переймалися. А після закінчення тієї зустрічі вийшли на вулицю і забули про все.
Тому буде правильно, якщо на цей блог надасть свій коментар-пояснення президент УБА І.Шевченко. Попередньо вдячна.
Люди добрі! Про що ви дискутуєте? Спустіться на грішну землю та подивіться, що робиться на місцях. Про яке навіть мінімальне дотримання вже існуючих законодавчих актів у бібліотечній галузі може йти мова, не говорячи про якісь законопроекти.Чергова “говорильня”
Усім бібліотекарям, в кого слабкий Інтернет, надаю для довідки.
Комітет з питань інформатизації та інформаційних технологій:
Білий Олексій Петрович – заступник голови Комітету
Гіршфельд Анатолій Мусійович – заступник голови Комітету
Лук’янчук Руслан Валерійович – перший заступник голови Комітету
Мочков Олександр Борисович – секретар Комітету
Омельченко Валерій Павлович – голова Комітету
Тігіпко Сергій Леонідович – член Комітету
Турчинов Олександр Валентинович – член Комітету
Тягнибок Олег Ярославович – член Комітету
Янукович Віктор Вікторович – член Комітету
Подивіться на цих людей! 🙂
Тільки один Сергій Леонідович Тігіпко міг би за власний кошт
впродовж одного року надати публічним бібліотекам України
необхідну кількість комп’ютерів! Та він мовчить…
А що там робить Олег Тягнибок? 🙂
Чому він такий хороший не береться «за вили»
і не вимагає від влади комп’ютерів нашим бібліотекам?
До бібліотек приходять бідні українці…
А син Президента України чому мовчить?
Давно до бібліотеки звертався?
Воно й видно…
Уточнюю, Голова Комітету Верховної Ради України з питань інформатизації та інформаційних технологій – Омельченко Валерій Павлович. Людина він ще зовсім молода, 1980 року народження. Родом з Донецька. На цій посаді у Верховній Раді з грудня 2012 року. Член депутатської фракції ПАРТІЇ РЕГІОНІВ. У законотворчій діяльності активний: за три місяці вже став причетним до семи законодавчих актів. А нещодавно він став ініціатором щодо внесення змін до Постанови Верховної Ради України № 77/98-ВР від 4 лютого 1998 року “Про Консультативну раду з питань інформатизації при Верховній Раді України”. Так що він не один, і з ним не тільки дев’ять членів цього комітету ВРУ, тепер з ними ще й Консультативна Рада. Сподіваймося на краще 🙂
Колеги! Тільки без паніки! Інколи слово – найкраща зброя.
Збираймо свої переконливі слова за кращі зміни у бібліотеках.
А «ВП» дякуймо за «мікрофон» 🙂
Якщо так виходить, то може наші ентузіасти від молодіжної секції УБА нададуть такому молодому Голові Комітету ВРУ свої міркування з приводу активізації дооснащення публічних бібліотек комп’ютерами та доступом до мережі Інтернет? Особливу увагу звертаючи на бібліотеки для дітей та бібліотеки для молоді. Бо інколи дивуєшся, як швидко молодь знаходить між собою спільну мову.
Щодо запропонованої порівняльної таблиці змін до законів, що є дотичними до бібліотечної галузі. Пропоную до змісту статті 22 «Права користувачів бібліотеки» додати такий текст: «Користувачі бібліотек, що мають вади опорно-рухового апарату, мають право замовити необхідну їм літературу в місцевій публічній бібліотеці з доставкою її за місцем їх проживання».
У законі України «Про бібліотеки та бібліотечну справу» до статті 24 «Державне управління бібліотечною справою», там де вже є таке: «…сприяє розвитку та модернізації бібліотек у сільських місцевостях шляхом їх комп’ютеризації», пропоную додати наступне: «та забезпечення доступу до мережі Інтернет». Бо це ж різні речі, погодьтеся.
За деякими даними в українських селах наразі не вистачає приблизно десять-п’ятнадцять тисяч комп’ютерів для того, щоб в усіх сільських бібліотеках мати Центри доступу до офіційної інформації. Невже і без цього скривджені сільські люди мають чекати десять років, допоки за програмою «Бібліоміст» туди дійдуть комп’ютери з відповідною оснасткою від Сполучених Штатів Америки?!
А в цей час на цій зустрічі у Верховній Раді були представники двох комітетів: інформатизації та державного будівництва. Перші можуть лобіювати цільове придбання потрібної кількості комп’ютерів, а другі – сприяти підготовці приміщень у сільських бібліотеках. Чи представники обох цих комітетів сиділи на зустрічі по різних кінцях столу? 🙂
А почему это президия УБА не сообщает даже тезисы выступления президента УБА на этой встрече? Это же не какя-то сходка в “криївці”,
а все-таки экспертное обсуждение в стенах Верховной Рады! Хотя и звукозапись можно было бы на портале УБА предложить послушать. Хотя бы членам УБА! Или все-таки предыдущая коментаторка права: это очередная “тихая говорильня”: пошушукались и с плеч долой…
Колеги! Про те, що майже п’ятнадцять тисяч українських сіл у 21 столітті не мають у своїх публічних бібліотеках комп’ютерів – це зрозуміло усім. Зрозуміло, що для придбання такої кількості комп’ютерів нашим селам можливо потрібна стороння допомога. Може з районних бюджетів, а може з обласних, а може й з центрального бюджету. Погоджуюсь, що може потрібно трохи змінити законн. Хай навіть від тих же США отримати фінансову допомогу. Але, коли я читаю тут на блозі, що зустріч декількох членів президії УБА з деякою кількістю народних депутатів у приміщенні Верховної Ради (за оренду платити не треба) знадобилась «підтримка Програми сприяння Парламенту ІІ», то мені це не зрозуміло зовсім. Яка підтримка? Кому і за що ця «Програма» дала гроші? Хто пояснить?
@ Сільській бібліотекарці:
Може на забезпечення учасників зустрічі фуршетом? 🙂
Це, звичайно, мій жарт з присмаком іронії.
А правду знають тільки організатори заходу.
Вы извините, я не очень по-украински. Колеги! Я прочитала запропоновану порівняльну таблицю. Вона включає п’ять відомих законів, а саме закони України: «Про бібліотеку та бібліотечну справу», «Про авторське право і суміжні права», «Про розповсюдження примірників аудіовізуальних творів, фонограм, відеограм, комп’ютерних програм, баз даних», «Про обов’язковий примірник документів», «Про видавничу справу».
Та невже бібліотеки, як надзвичайно важливий соціальний інститут у правовій державі Україна є сьогодні дотичним тільки до дії п’яти законів? Я особисто у цьому маю величезні сумніви! А якщо це дійсно так, то українські бібліотеки насправді існують у правовому вакуумі, і тому вони в нашій країні у такому занедбаному стані. І тому бібліотеки у більшості своїх сфер діяльності живуть «по понятиям» і “на глазок”. А висновок я роблю такий: нам потрібно офіційно запитати у Верховної Ради, чому так сталося, і коли наші законодавці виправлять цей стан на краще?
@ Корецкой: Підтримую! Двома руками!
Пару місяців тому тут на блозі дискутувалось питання: «Чи законно перегляд фільмів у бібліотеці?». Ну і як, законно? Не знаєте… То чому не пропонуєте внести зміни до того закону, який бібліотекам це робити забороняє? Боїтеся? Чого? Яка загроза над Вами повисатиме, якщо запропонуєте? Не бажаєте зайвих клопотів? В такому разі загляньте в енциклопедію, а там зміст слова «конформізм»; і Ви побачите як суттєво зміст цього слова відрізняється від змісту такого поняття як «професійний патріотизм». Ото ж бо, б-і-б-л-і-о-т-е-к-а-р-і…
Бібліотекарі!
А чому це Ви не виборюєте право використовувати електронні копії книг, що придбавались до бібліотечного фонду вашої книгозбірні, але з часом стали зношеними і виключені зі складу бібліотечного фонду в установленому порядку? Що, тепер будете придбавати платний доступ до таких е-книг за пропозиціями так званих агрегаторів? І після такого вважатимете, що вчиняєте професійно чемно…
Я вдячна всім колегам, які пропонують конкретні зміни до законів, долучилися до конструктивної дискусії. Хочу ще раз звернути Вашу увагу на те, що на Ваші пропозиції чекають за адресою, вказаною у пості. Робота над законодавством копітка і вимагає знання суті питання, юридичних знань і розуміння особливостей законотворення. Тому так важливо знайти розуміння між бібліотекарями, юристами, законодавцями. Добре, що УБА за допомогою Програми сприяння парламенту ІІ зуміла організувати та провести таку зустріч, розвиває партнерство з депутатами Верховної Ради та їхніми помічниками.
Окремо хочу зазначити велику роботу, яку зробила Програма сприяння парламенту в Україні, навчаючи депутатів та їхніх консультантів, працівників Верховоної Ради, організуючи інформаційні ярмарки у Верховній Раді, сприяючи доступу до публічної інформації, організучи разом з УБА точки доступу до офіційної інформації в бібліотеках по всій Україні – див.: http://pdp.org.ua/ Я щиро дякую працівникам програми та нашій колезі -бібліотекарю за фахом Еллі Валентайн, яка очолює цю програму.
Над нами іронізують користувачі, що ми ще погано навчилися лобіювати їхні інтереси. Так, ми тільки вчимося… , проте ми не чекаємо, що хтось зробить щось за нас… І бібліотекарі потребують не іронії, а допомоги. Треба навчитися проводити кампанії на підтримку бібліотек. Чому би Вам, шановні користувачі бібліотек, не писати на блоги та інші сторінки депутатів, вимагаючи законодавчих змін для бібліотек, покращання їхнього фінансування, інформатизації? Якби вони отримали тисячі таких листів, то, може замислилися би? Може це би вплинуло на їхні рішення? Бібліотекарі самі не зможуть… Лише підтримка всього суспільства… Тож, УБА робить… Долучайтеся!
Валентино Степанівно! Щось я не розумію! Ще два тижні тому Ви так весело запитувала у відвідувачів цього вашого блогу про його роль, а сьогодні вже знову в черговий раз відвертаєте від нього увагу відвідувачів. Бо що значать оці Ваші слова: «Хочу ще раз звернути Вашу увагу на те, що на Ваші пропозиції чекають за адресою, вказаною у пості».
Хто знає, може ваші відвідувачі й надсилають свої пропозиції на вказану адресу. Але разом з тим, вони бажають свої міркування на тему вдосконалення бібліотечного законодавства запропонувати колегам на відкритому Інтернет-ресурсі. І таким чином згуртувати навколо теми. Ви такий Інтернет-блог створили. Ви, як ніхто в президії УБА, найкраще розумієте важливість інтерактивної функції блогу. Вже багато бібліотекарів та їх знайомих, користувачів бібліотек тощо припали на таку Вашу пропозицію. Це сталося завдяки чотирирічному вашому терпінню та очікуванням. І тепер… відійти від такого свого надбання…
Валентино Степанівно, не відвертайте своїх шанувальників. Якщо ще є сили, то використовуйте кумулюючу функцію свого блогу. Узагальнюйте все, що Вам на блог пишуть. Пишіть по тому мемуари 🙂 чи доповідайте на засіданні президії УБА, чи може надавайте свідомому нардепу. Або до Комітету ВРУ надсилайте роздруківки своїх узагальнень. В ці хвилини на вашому блозі побував 250-тисячний відвідувач! Скажіть, будь ласка, якому нардепу коли снилось стільки відвідувань! 🙂
Валентино Степанівно, не відвертайте своїх шанувальників. Навпаки, запевніть їх у тому, що усі їх пропозиції обов’язково надасте за потрібною адресою для того, щоб їх врахували.
Подивіться на жалюгідність бутафорних блогів!
Усі вони – пусті, як померзлий черешневий цвіт.
Такий по осені вони зберуть і врожай.
А Вашому блогу – плодоносити!
Спасибі Вам за Блог!
Якщо у 33 роки хлопець вже ефективно очолює Комітет
у Верховній раді України, то я знаю вихід з кризи:
Щоб сонце Україні усміхнулось,
Щоб ми могли гріхи собі простить,
Щоб щастя до країни повернулось,
Дітей в любові треба нам ростить…
Українські бібліотеки визволить з неволі наша молодь!
Голова Комітету з питань культури і духовності В’ячеслав Кириленко 29 березня ц.р. звернувся до Державного агентства з питань кіно з вимогою надати пояснення щодо зняття з прокату альманаху короткометражних фільмів «Українські злі». «Влада уже докотилася до найгірших методів тоталітарних режимів. Панічний страх перед правдою про наше життя, яку у своїх роботах зображують українські молоді режисери, штовхає режим на злочин. Зняття з прокату українських фільмів означає введення в Україні цензури. В статті 15 Конституції України чітко зазначено: «Цензура заборонена».
Потрібно з’ясувати, хто, на яких підставах і за чиїми вказівками забороняє українцям дивитися українські фільми? Якщо вчасно не зупинити цей процес, то дуже скоро під забороною опиниться будь-який митець, який критикує владу», – заявив В.Кириленко. Годину тому моя колега завантажила сюди на блог два посилання на кумедні мультиплікаційні відео, сатиричний зміст котрих перегукуються з темою цього посту. Кого запитувати про цензуру? 🙂 Дякую.
Як відомо, до предметів відання Комітету Верховної ради з питань культури і духовності відноситься і законотворча робота щодо благодійництва. Українські бібліотеки потребують суттєвого покращення благодійницької допомоги вітчизняних та зарубіжних спонсорів, меценатів та благодійників. Гальмується ж цей процес, як стверджують люди, недосконалим законодавством у цій сфері суспільного життя. І ось проводиться такий важливий захід, що має на меті покращити бібліотечне законодавство. Але, у базовому документі, що надано нам на розгляд, немає і згадки про закон України «Про засади благодійницької діяльності в Україні». Це недогляд пана Я.Федорчука, чи УБА? Та позаяк, давайте виправимо цю ситуацію.
Колеги! Щось я не розумію! На порталі УБА і на цьому блозі говориться, що «2 квітня 2013 р. Українська бібліотечна асоціація спільно з Комітетом Верховної Ради України з питань культури і духовності…». А Комітет ВРУ з питань культури і духовності такого спільного заходу у себе на сторінці порталу Верховної Ради України не зазначає. Дивимось тут: http://kompkd.rada.gov.ua/kompkd/control/uk/index . Як бачимо, між 29 березня і 8 квітня стрічка новин такого заходу не згадує. То що ж відбулося насправді?
Подивилася на порталі Верховної Ради
( http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/pkg_zpsended.by_date )
Це сторінка інформаційних листів про зареєстровані законопроекти, які направлені до комітетів Верховної Ради України за період з 01.01.2013 року по сьогодні. Не знайшла нічого, що стосувалось би бібліотек. Тобто, серед зареєстрованих законопроектів немає того, який ми тут обговорюємо. Колеги! Це наше аматорство чи профанація? Перепрошую!
А в цей час, 2 квітня ц.р., більш виважені народні депутати (Яценюк А.П., Кличко В.В., Тягнибок О.Я.) подали пропозицію законопроекту «Про антикорупційну перевірку чиновників усіх рівнів». Так Ви подивіться, як гарно подали! І подання, і текст законопроекту, і пояснювальна записка, і порівняльна таблиця, і висновок комітету, і висновок головного науково-експертного управління. Чому у нас-бібліотекарів все «не як у людей»?
На сайті Верховної Ради України – інформація про круглий стіл
http://iportal.rada.gov.ua/news/Novyny/Povidomlennya/75117.html
Під час круглого столу якоїсь моєї окремої доповіді не було, була просто презентація про діяльність УБА та наші приорітети і можливості як громадської організації – дуже коротко і лаконічно про все, що члени УБА знають з документів, звітів, інформації про поточну діяльність. Варто також зазначити, що саме цей день, 2 квітня, був не простим для Верховної Ради України, і ті народні депутати, хто прийшов на зустріч з нами, змушені були ущільнити свій робочий час. Ми їм дуже завдячуємо за це. У виступах кожного з них було продемонстровано розуміння потреб бібліотек та висловлена готовність співпрацювати з УБА. Тому те, про що ми зараз з вами говоримо – і є прикладом такої співпраці.
На сайті УБА – інформація про законопроект Я.Федорчука
http://www.ula.org.ua/index.php?id=single&tx_ttnews%5Btt_news%5D=224&cHash=d336ea659c1f366024c05f822e33c79c
Коли там клікнете на фрагмент тексту “законопроект «Про внесення змін і доповнень до деяких законодавчих актів України (щодо модернізації бібліотек та розвитку бібліотечної справи)» – відкриється порівняльна таблиця, складена народним депутатом України Я.Федорчуком. Цю таблицю ми в УБА отримали для того, аби оприлюднити її на нашому сайті і закликати бібліотечних фахівців долучитися до обговорення саме цього запропонованого законопроекту. Порівняльна таблиця, це встановлена форма, що дає змогу побачити нове утексті (що пропонується автором) порівняно з діючою нормою цього закону. Усі, хто має пропозиції, інші формулювання, уточнення – має діяти наступним чином: скачати цю порівняльну таблицю, внести до неї зміни (наприклад, шрифтом іншого кольору чи з маркуванням тексту), вказати своє прізвище, можливо посаду і контактну інформацію та надіслати помічнику-консультанту Я.Федорчука – Васильєвій Тетяні Вікторівні (Факс: (044) 255-49-92 ) або на електронну пошту – Fedorchuk.Yaroslav@rada.gov.ua
Якщо додатково хтось захоче оприлюднити свої пропозиції і для нас – може це зробити на цьому блозі. Якщо ні – також має право не оприлюднювати.
Так, дійсно, законопроект, як такий, ще не зареєстровано у Верховній Раді України. Принаймі я його також у базі законопроектів не знайшла. Певно його автор вирішив спочатку звернутися до бібліотечної громади, отримати та врахувати всі зауваження, і потім вже зареєструвати його. Після офіційної реєстрації – все і буде “як у людей”, тобто згідно регламенту.
Що стосується інших законопроектів – антикорупційних, про благодійництво, авторські права, кіно, митців – кожен має право долучатися до громадських обговорень у той час, коли такі проводяться і висловлювати їх авторам свої пропозиції чи зауваження.
Колеги, ми живемо в час, коли у селах тотально закриваються бібліотеки. Щороку по декілька десятків сільських бібліотек «йдуть під ніж». Гільйотина «бібліотечної інквізиції» зводить нанівець минулі бібліотечні надбання територіальних громад.
В дійсності практично те ж саме відбувається і з сільськими школами. Бо сільські школи також масово закриваються. Зараз кількість учнів на один сільський навчальний заклад становить 106 дітей. Але, освітяни, на відміну від бібліотечної громадськості (ВГО УБА) чітко протистоять цьому процесу.
Освітянські професійні об’єднання протестують проти скорочення мережі навчальних закладів у сільській місцевості, вказуючи Верховній Раді і Кабміну на ці порушення одного з конституційних прав громадян, зокрема, дітей, на безперешкодне отримання доступної і якісної освіти. І пропонують прийняття відповідного закону. Ось і зараз освітяни лобіюють у ВРУ прийняття закону, спрямованого на чітке законодавче визначення того, що у загальноосвітніх навчальних закладах, розташованих у селах, селищах, кількість учнів у класах повинна становити не менше трьох осіб.
Бібліотеки ж не мають законодавчо встановленої межі. І тому закриваються спонтанно. Пропоную законодавчо встановити крайню межу чисельності територіальної громади, яка має законне право на свою місцеву бібліотеку як філію від ЦРБС. Хай це буде, наприклад, 500 осіб. Але усі населені пункти України з такою і вищою чисельністю мешканців матимуть свою «бібліотечну гарантію» від держави. Це убереже від знищення багато сільських бібліотек.
Друзі, згідно з Регламентом ВРУ суб’єктом законодавчої ініціативи у даному випадку вже є народний депутат Ярослав Петрович Федорчук. Навіть не Комітет ВРУ (!) з питань культури та духовності, а персонально Я.Федорчук. Тому інші прізвища тут недоречні. Хто і що запропонує додатково вже немає ніякого значення. Точніше – слушні пропозиції Ярослав Петрович може узяти і додати до свого проекту цього закону, але прізвища авторів доповнень офіційно вже фіксувати ніхто не буде. Тому якщо автори доповнень до зафіксованих у проекті п’яти законів не надто тщеславні, то не будуть наполягати на своїй персоніфікації. Втім, я тільки надаю довідку, а решта мене не стосується 🙂 Головне в іншому: Бібліотекарі, будьте активними!
Маю питання до Ірини Шевченко:
З Вашого коментаря виходить, що президія УБА уникає бути посередником між багаточисельним загалом відвідувачів і дописувачів цього блогу та народним депутатом Я.Федорчуком щодо узагальнення дрібних пропозицій дописувачів цього посту і надання однієї солідної пропозиції від ВГО УБА. І таким чином стати офіційним співучасником такого законотворення, виконуючи свої статутні зобов’язання.
Чому заяву «Бібліотеки проти!» президія приймає безпосередньо, не узгоджуючи це з членами УБА і бібліотеками, а у процесі підготовки законопроекту про модернізацію бібліотек, що ініціював народний депутат Я.Федорчук, своєї участі президія УБА уникає зовсім, закликаючи членів УБА до прямих контактів з громадською приймальнею нардепа?
І взагалі, чому ВГО УБА не надала до комітету ВРУ своє бачення трансформації законодавчої бази забезпечення повноцінної діяльності і розвитку бібліотечної галузі України? У президії УБА немає свого бачення, чи справа у чомусь іншому? Чому ВГО УБА не пропонує провідним вишам, що мають профільні кафедри і факультети бібліотекознавства, надати нардепу свої пропозиції? Ви ж беретесь бути координаторами у цьому заході! Так координуйте ж, будь ласка!
А ніхто й не заперечує провідну роль УБА в координації. Та звертаю вашу увагу, що Федорчук Ярослав Петрович народився у 1936 році селі Несвіч на Волині. Трудову діяльність розпочав робітником. Працював мотористом, слюсарем, виконробом, головним механіком, головним інженером на нафто-промислах Івано-Франківщини. Був першим секретарем обкому ЛКСМУ, в 1972–1983 роках – перший секретар Долинського райкому КПУ, 1983–1990 роки – Івано-Франківського міському Компартії України. З лютого 1993 – завідувач відділу з питань кооперованого постачання та ринку продукції виробничо-технічного призначення, жовтень 1995 – липень 1996 – завідувач відділу з питань кооперації Кабінету Міністрів України. Отака у цієї людини не бібліотечна трудова біографія. Долю не обирають, доля обирає нас. Проявіть активність, допоможіть депутату довести хорошу справу до певної досконалості. Додайте свого професіоналізму до життєвої мудрості 76-річної людини. Щоб українські бібліотеки врешті-решт отримали ковток свіжого повітря, друге дихання.
Сегодня Президент Украины Виктор Янукович заявил: «Основная ответственность за то, что не принимаются необходимые украинцам законы, лежит на оппозиции. Сегодня и большинству, и оппозиционерам необходимо проявить государственную мудрость и пойти на взаимные компромиссы в интересах людей. Идите и договаривайтесь! Неработающий парламент Украине не нужен. Он слишком дорого обходится стране. Не сможете договориться – люди выберут новых депутатов».
На «круглому столі» в Комітеті ВРУ з питань культури та духовності, що відбувся 2 квітня, народний депутат Ярослав Федорчук повідомив, що ним готується законопроект щодо внесення змін і доповнень до деяких законодавчих актів стосовно модернізації бібліотек та розвитку бібліотечної справи. Через УБА він надав бібліотекарям і просто активним громадянам України порівняльну таблицю для ознайомлення, обговорення та надання своїх пропозицій помічнику цього депутата. Такі ж свої нотатки (таблицю) він мабуть надав присутнім на заході представникам інших комітетів ВРУ.
Але, сприймати цю таблицю, як законопроект, «де-юре» ще не можна. Бо законопроектом цей документ ще не став з причини відсутності реєстрації його у Верховній Раді згідно з Регламентом ВРУ. Тому є питання до президії УБА: чи не сказав тоді на «круглому столі» пан Я.Федорчук про термін часу, впродовж якого він збирається свої нотатки зареєструвати, вже як законопроект?
Підтримую «Varlamova»! Вона 11 квітня тут на блозі сказала гарні слова, і я охоче процитую їх: «Колеги! Тільки без паніки! Інколи слово – найкраща зброя. Збираймо свої переконливі слова за кращі зміни у бібліотеках. А «ВП» дякуймо за «мікрофон». 🙂
І у мене не вийшло допомогти Миколі з першого разу. Спробую ще.
Правда обжигает:
З’явився коментар у черзі на узгодження
Щойно наш постійний дописувач «Микола-довідник» повідомив мені, що один його коментар чомусь не завантажився на блог. Спробую йому допомогти. Він коротенький.
Микола-довідник:
Дякую за коментар від «Богдани Квітнової» за 10 квітня. Громадянський рух ЧЕСНО на сторінці Інтернет – hhhhhttp://wwwwww.chesno.org/meter/person/157/pdf/ – дійсно повідомляє про наслідки своїх досліджень. Цікаво. А про юридичні засади самого Руху ЧЕСНО можна прочитати на сторінці – http://chesno.org/legal/
У мене вийшло!
“Мікрофон” працює 🙂
Декларація IFLA “Про Інтернет” діє! 🙂 🙂 🙂
Колеги! Конституція України, і зокрема її стаття 93, встановлює право законодавчої ініціативи у Верховній Раді України за: Президентом України, Кабінетом Міністрів України, Національним банком України, а також за народними депутатами України. Ми дочекалися, що законопроект по удосконаленню законів України що стосуються роботи українських бібліотек взявся внести на розгляд ВРУ народний депутат Я.Федорчук. Але це ж могло зробити і Міністерство культури України – офіційний партнер УБА. Чому президія УБА не працювала з Мінкультом у цьому напрямку? Чи може працювала, але отримала відмову від Мінкульту? Як це відбувалося? Шановні члени президії УБА, розкажіть.
Шановні дописувачі, активні члени Президії УБА використовують різні засоби для вдосконалення законодавчої та нормативної бази роботи бібліотек – зустрічі, листи, публікації, слухання та ін. Наступного тижня, наприклад, відбудеться своєрідний “мозковий штурм”, щоби визначити, як добитися невідворотності інноваційний змін у бібліотеках, закріпити певні позитивні зміни, виявити, що конкретно заважає їх запроваджувати і як цю ситуацію змінити. Це буде захід, який УБА проводитиме спільно з Мінстерством культури України, Національною парламентською бібліотекою та програмою “Бібліоміст”.
Наталії Кулініч: У Вас казкові 🙂 уявлення про УБА як про чарівника, який може чарівною паличкою все змінити… В Президії УБА працюють такі самі фахівці, як і Ви… І УБА намагається координувати, піднімати і вирішувати ці питання, про що ми тут Вам і розповідаємо… Ще і ще раз наголошую, що це – копітка робота, яка вимагає високого професіоналізму і поєднання зусиль багатьох сторін. І нам бракує фахівців, які безкоштовно і якісно готові працювати над цими питаннями. Члени Президії УБА – волонтери, які роблять це у вільний від роботи час… і роблять багато…
RE «ВП» – А я цілком згідна з тією «Наталія Кулініч», котра влучно підмітила «тактику» президії нашої УБА. Шановні колеги, тактика «переведення стрілок» не до лиця ВГО УБА. Як на мене. Бо наша Асоціація хоч і сяка-така, але ж за статусом – Всеукраїнська! Хоча й не значиться чомусь, як така, в реєстрі Мінюсту 🙂
Я хоча й ніколи до сьогодні не писала тут свої коментарі, та читаю матеріали цього блогу вже декілька місяців і бачу повсюди нещирість керівництва цієї бібліотечної асоціації. Я це бачу по «переформатуванню» колективних членів УБА згідно до вимог нового закону. Це проглядається і у стійкому небажанні спілкуватися з бібліотекарями і суспільством в цілому посередництвом цього блогу. Свої запитання наївні люди сюди пишуть, а відповіді одного кольору: або лукаві, або відсутні взагалі. І за усіх «віддувається» модератор блогу. І при цьому президія УБА іншого засобу спілкування чомусь стійко не створює. І модераторів « дуже своїх» блогів не виховує в дусі дотримання більш демократичних принципів.
Колеги! Давайте перевиховуватись! Я особисто вже зробила свій перший крок: не приховую свою позицію і свою точку зору. Такою буду і надалі. Давайте усі разом говорити більш відверто! Давайте підіймати гострі питання! Давайте без комплексів! Не зажимайтесь! І не бійтесь! Президенту України потрібні більш сміливі бібліотекарі!
Під егідою НПБУ сьогодні в Україні здійснюється проект електронної бібліотеки «Культура України» ( http://elib.nplu.org/index.html ). Дуже корисний бібліотечний проект. Сьогодні візитів – 71, візитів за місяць – 5187. Кількість документів у вже створеній електронній бібліотеці: 2336. Якщо врахувати термін дії цього проекту від 1 січня 2012 року, то стає зрозумілим, що темпи замалі. Сім-вісім книжок на день! За останні пів року серед нових надходжень до ЕБ «Культура України» бачимо декілька випусків журналу «Музика» Державного підприємства «Газетно-журнальне видавництво» Міністерства культури України.
І в той же час, в порівняльній таблиці пана Я.Федорчука не згадується цей проект взагалі і не пропонується активізація його подальшої реалізації за рахунок внесення потрібних змін до відповідних законів. Кому, як не НПБУ, знати що саме заважає рухатись з потрібною швидкістю; хай підкажуть.
Наталії Кулініч і Ніні Петрівні: На сайті УБА розмішено інформацію про те, що Народний депутат України Я.П.Федорчук розробив законопроект и чекає, що на його адресу або на адресу його помічника будуть надходити пропозиції від бібліотекарів. Ця інформація розміщена у такому вигляді, як ми її отримали від Васильєвої Тетяни Вікторівни.
Чому ви вважаєте, що це “ухиляння”, “переведення стрілок”, чи небажання когось висловити “одну солідну пропозицію”? Чи ви вважаєте, що адміністратор сайту УБА, який виставляв цю інформацію від пані Васильєвої, мав змінити текст і внести туди інший зміст, наприклад контакти іншої особи? Чи ви вважаєте, що я, як президент УБА, мала це зробити? Власне цей пост на цьому блозі був призначений для того, щоб уся бібліотечна громада, а не лише члени УБА дізналися про законодавчу ініціативу, обоговрювали її, і, можливо ті , хто написав Я.Федоруку оприлюднить свої пропозиції і на широкий загал також.
====технологічне повідомлення====
Валентино Степанівно. На сайті
http://dt.ua/CULTURE/zatverdzheno-perelik-knig-yaki-vipustyat-v-2013-roci-za-rahunok-byudzhetu-118908_.html
допущено помилку в персональних даних Павлі Рогової – керівника державної науково-педагогічної бібліотеки ім. Сухомлинського – «Павло Рогов». Посприяйте виправленню помилки.
От за що поважаю блог «Пан Бібліотекар», так це за об’єктивність. Правду і тільки правду речить. Ось і цього разу – в саме «яблучко». Хто не вірить, подивіться: http://panbibliotekar.blogspot.com/2013/02/blog-post_291.html . Там про бібліотеку у законопроектах про вищу освіту. Проектів багато, а правий – «Пан Бібліотекар». Але я ще й про те, що ми і до закону України «Про вищу освіту» маємо бібліотечні пропозиції надавати. І якщо освітяни мають декілька законопроектів, то і нам можна ініціювати не один від пана Я.Федорчука.
Як відомо, 06.02.2013 народні депутати Кличко В.В. Тягнибок О.Я. Яценюк А.П. Чумак В.В. Оробець Л.Ю. Головко М.Й. запропонували законопроект №2207 про внесення змін до Закону України «Про здійснення державних закупівель». Вони стосуються підсилення прозорості закупівель підприємств. То може і бібліотеки мають висвітлювати на своїх сайтах які книги вони купують і за якими цінами? У якості підзвітності територіальним громадам. Якщо для публічних бібліотек це буде доречно, то може таке слід запропонувати пану Я.Федорчуку, щоб включив до таблиці?
Коллеги, в своем комментарии от 10 апреля пани «Об’єктивна» сообщила всем нам о некоторых нюансах процедуры подготовки законопроектов. Она в частности сказала: «Всі суб’єкти правовідносин мають право передавати на розгляд суб’єктів законодавчої ініціативи концепцію законопроекту. Суб’єкти законодавчої ініціативи можуть взяти їх за основу для розробки відповідного законопроекту або визнати їх подальшу розробку та прийняття недоцільними». Все понятно: УБА – субъект правоотношений в сфере библиотечного дела. Народный депутат – субъект законодательной инициативы.
Вот и возникает вопрос к президии УБА: «Готовила ли президия УБА такую концепцию необходимого законопроекта, или не готовила? По всему видно, что не готовила. И теперь нефтяник за профессией народный депутат Я.Федорчук должен такую концепцию подготовить. Мне лично это не понятно и воспринимается как нонсенс. И вообще, «Об’єктивна» много в тот день сказала разумных мыслей. Но почему-то президия УБА оставила ее комментарий без своего внимания. А зря…
С большим интересом узнала о том, что нардепы планируют рассмотреть сегодня сразу три законопроекта относительно отмены пенсионной реформы. Об этом говорится в повестке дня пленарного заседания Верховной Рады. Закон один, а законопроекта по его изменению – три! Как это? А оказывается все очень просто: несколько субъектов законодательной инициативы, проще говоря – народных депутатов, каждый свои предлагают внести изменения. Значит это возможно.
А почему же в таком случае «Ирина Шевченко» (верим, что – президент УБА) несколько дней тому назад здесь на блоге заявила, что так нельзя; что нужно только все изменения к библиотечному законодательству вносить исключительно через Я.Федорчука. А тот при таком доверии со стороны УБА не потрудился даже зарегистрировать свой законопроект. И не хочет расширить состав законов, по которым он согласен вносить изменения.
Усім, хто ще не взнав! Комітетом ВРУ з питань культури та духовності 18 квітня зареєстровано Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо модернізації бібліотек та розвитку бібліотечної справи). Цей законопроект отримав реєстраційний номер № 2849. На сторінці порталу ВРУ в Інтернеті http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?id=&pf3511=46670 можна ознайомитись з пакетом відповідних документів: текст законопроекту та супровідні документи: проект Закону, подання, пояснювальна записка, порівняльна таблиця, авторський колектив.
Бібліотекарі! Пропоную Вашій увазі інформацію з Вікіпедії про зміст «Заслужений працівник культури України». За Вікіпедією – це державна нагорода України, почесне звання України, яке надається Президентом України відповідно до Закону України «Про державні нагороди України». Згідно з Положенням про почесні звання України від 29 червня 2001 року, це звання присвоюється: «працівникам культурно-освітніх закладів, театрально-концертних і циркових організацій, редакцій видавництв, підприємств поліграфії, кінофікації, архівів, охорони пам’яток історії та культури, туристично-екскурсійних установ і організацій, активістам культурологічних громадських організацій і товариств, учасникам професійних та аматорських художніх колективів, іншим працівникам культури за вагомий внесок у розвиток духовної культури, популяризацію у світі культурно-мистецької спадщини України.
Кожен бібліотекар, збираючись балатуватись на це високе звання, повинен знати і розуміти, яким чином досягти такого високого рубежу у своїй професійній діяльності. Бо, як бачимо, напряму БІБЛІОТЕКАР відсутній у переліку тих, кому це почесне звання і державна нагорода присвоюється. Хіба що десь там у «іншим працівникам культури». Кого це не влаштовує, скоріш вносьте пропозицію до законопроекту Я.Федорчука про внесення змін…
Цікаво знати, що Мінкомзв’язку, Мінекономрозвитку та Мінфін Росії отримали доручення розробити комплекс заходів правового, організаційного та фінансового характеру, які передбачають «суттєве зменшення вартості» підключення російських домогосподарств до інтернету. Доступ до інтернету у домогосподарствах повинен надаватися за широкосмуговою технологією із підвищеною пропускною здатністю. Розробити подібний комлпекс заходів міністерства повинні терміном до 1 квітня 2013 року. Раніше у Мінкомзв’язку заявляли про те, що до 2018 року «інтернет повинен стати таким же доступним, як і електрика».
УБА в Україні до населення має слабке відношення. УБА піклується про бібліотеки. То може УБА вийде з пропозицією до ВРУ включити до вітчизняного законодавства положення аналогічного змісту? Тобто законодавчо забезпечити усі публічні бібліотеки широкосмуговим доступом до Інтернет за поміркованими тарифами. Адже усім зрозуміло, що необхідний ресурсний потенціал для цього у вітчизняних провайдерів Інтернет-послуг сьогодні є.
Щось я не знайшов у проекті ніякої модернізації та розвитку бібліотечної справи. Одні декларації.